Almost like time stopped moving

Har sovit i sävar några nätter nu. Jag brukar vanligtvis sova i min brors gamla rum då det är där vi har en bäddsoffa,tv osv. Med andra ord, det är det som blivit gästrum.
Men nu har mina päron skaffat en säng till det som förut var mitt rum. Det är det som kmr bli det nya gästrummet när dom gjort om det.
Så nu sover jag här. Känns sjukt skumt att somna och vakna upp i mitt gamla rum. Det ser i princip likadant ut. Nästan iaf. Samma tapeter, samma gamla bokhylla som btw, fortfarande är fylld med mina gamla grejer och saker som både hänger och står på samma ställe som jag lämnade dom. Och nu en säng som står exakt där min brukade stå. It's so wierd. Det känns nästan som att jag har kastats tillbaka två år i tiden. Här inne är allting som förr. Trots att ingenting är som det brukade.
När jag flyttade så var det rätt oplanerat och spontant. Det hände rätt fort och då mina päron var utomlands så hade jag bara flytthjälp en enda dag. Allting packades i princip dagen innan och samma dag. Så det var egentligen bara det viktigaste som blev nedpackad och resten fick va kvar till senare. Och saker har stått kvar ända tills idag då jag äntligen fått tummen ur röven och börjat rensa lite. Det känns bra att äntligen få det gjort men samtidigt lite ledsamt. Det är så mkt minnen och jag skulle gärna spara allt. Men då skulle jag nog få hyra ett extra stort förråd för att kunna förvara allting som ändå bara skulle stått å skräpa.
Nä, nu ska jag ta å sova, för kanske sista gången i det som än så länge är mitt gamla "flickrum".
 



Godnatt folks!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0