Just a shitty day.

Jobbade på hemtjänsten idag. Jag har jobbat där i tre år nu och idag var nog den jobbigaste dagen jag har haft sedan jag började där. Känslomässigt har det varit en fruktansvärt svår dag.
Alla som jobbar inom äldrevårdsomsorgen vet att man verkligen får se alla sidor av att bli gammal. Och man är väl medveten om att de man är hos kanske inte alltid har så långt kvar. 
Ändå är man aldrig riktigt förberedd när det väl händer.Ibland är det svårt att lämna jobbet just där,på jobbet. Och lite så är det nog med vad man än jobbar med.
När man har varit hos vissa vårdtagare väldigt mycket under en lång tid är det svårt att inte knyta ett band till dom. Speciellt om man är som mig. Vissa får man relationer med som blir likt ens närstående.
Man blir förbannade på vårdsystemet, på anhöriga och att de så många gånger inte ens behandlar folk med en värdighet som borde vara en självklarhet. Idag har varit en otroligt jobbig dag på så många vis.
Det är inte så mkt man kan göra alla gånger men ibland känns det bara förjävligt.
 
 
 
  
 
 
Det är sjukt hur du alltid kan få mig att skratta.
Även en sån här dag då, man bara är låg och helt utan energi.
Jag fick trots allt ett rätt bra avslut på en shitty day.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0